Kommunikatsiooniexcel / kuidas teha loo ja eesmärgiga kampaania

See on masterplan, kuidas ca kuu ajase perioodi jooksul oma eesmärki/plaani/toodet turundada läbi huvitava loo ja kaasava kampaania. Kommunikatsiooniexcel on idee+"omainimeste pr"+(sotsiaal)meedia+avatus+eesmärk+midaiganes.

Lihtsamalt öeldes, see on hästi suur tabel, kus on kirjas sõnumid ning kanalid ning see, mis on igas kanalis oluline. Algidee peab kommunikatsiooniexceli jaoks olema uudne ja tummine ning selle pealt tuleb idee laiemaks ja kaasavamaks mõelda ning tuua mõte inimestele lähemale.


Kommunikatsioonexceli õnnestumiseks on vaja järgmisi eeldusi:

1 Mängus peab olema ühiskondlik kasu ja midagi suurt
2 Eestvedajad peavad valmis olema isiklikult ideed ja eesmärki meedias lahti rääkima
3 Tähtsad on huvitav lähenemine teemale ja valdkonnale

Eelkõige on kommunikatsiooniexcel koostöö ning mõtete korrastamine, nende koondamine ning süsteemi loomine.

Ma ei vahenda meediasuhteid, ma ei disaini reklaame, ma ei kirjuta pressiteateid aga ma tean, millised need olema peavad, et nende eesmärk kõlaks. Eelkõige on "kommunikatsiooniexcel" info liigutamine kiiresti ja huvitavalt ning uute teemade esile tõstmine eesmärgi suunas liikudes.


Kommunikatsiooniexceli väljundid:

1 Brändide lansseerimine ja relansseerimine
2 Uut väärtust loovate toodete ja teenuste turundus
3 Sündmused ja algatused
4 Ühisrahastuskampaaniad


Kui Sul tekib mõtteid koostööks, siis palun kommunikeeri neid mulle kirjutades martkase@gmail.com

Toon kaks näidet, üks kaugemast minevikust, teine 2015 lõpust. Kummastki pole minu roll olnud otsustava tähtsusega, kuid siiski on neis mõlemas kommunikatsiooniexceli algeid.

"Ühtne Eesti suurkogu" ajal 2010 aastal töötasin Teatris NO99 ning selle mastaapse teatri- ja kommunikatsiooniprojekti raames vastutasin kõige eest, mis toimus netis - sotsiaalmeedia, kodulehekülg, e-mailid parteikontole, poliitikute online kommentaaride suunamine. Ühesõnaga, monitoorisin, töötlesin ja suunasin, millist infot levis internetis ca 55 päeva jooksul. Infot pidi liigutama kiiresti, täpselt ja huvitavalt.

"Sepa Jalgpallikeskus" oli 2015 aasta kahel viimasel kuul Tartu JK Tammeka eestvedamisel ühisrahastusprojekt, mille käigus müüdi www.jalgpallikeskus.ee lehel staadioni ruutmeetreid ning kutsuti toetajad EM finaali ühisvaatamiseks Tartusse 10. juulil 2016. Mina nõustasin Tartu Tammeka nooruslikke ja aktiivseid juhte kuu enne kampaania algust ja kuu aega kampaania alguses. Mina ei mõelnud välja suurepärast ideed, aga aitasin alustada kampaaniat väljapaistvalt.

Meie ümber on väga palju müra, uudiseid ja infot. Kommunikatsiooniexcel aitab idee fookuse ja kommunikatsiooni teravaks saada. Nii jõuab algatus rohkemate inimesteni.